Σωτηρόπουλος: Ναί, ναί δυστυχώς. Θά πώ κάτι, αλλά μή τό θεωρήσετε υπερβολικό, ζυγίζω τά λόγια μου, αλλιώς θά ήμουν στίς φυλακές, λοιπόν απ' όλους τούς αιρετικούς πού διαβάζουμε στήν εκκλησιαστική ιστορία, επί 20 αιώνες, μέ τό σημερινό αιώνα, μέχρι 21. αιώνα, δέν υπήρξε αιρετικός τόσο μεγάλος όσο ο Βαρθολομαίος, γιατί;
Εγκρίνει τίς αιρέσεις καί τίς ονομάζει εκκλησίες, ενώ η Γραφή λέει μία Εκκλησία ίδρυσε ο Χριστός, αυτή πού κατέχει τήν αλήθεια, καί αυτό δέν ομολογούμε στό Σύμβολο τής Πίστεως; Πιστεύω εις μίαν Αγίαν Καθολικήν καί Αποστολικήν Εκκλησίαν.
Εγκρίνει τά βαπτίσματα τών ετεροδόξων, τών αιρετικών, ενώ ο Παύλος λέει έν βάπτισμα, καί τo Σύμβολο τής Πίστεως τί λέει; Ομολογώ έν βάπτισμα, αυτός παραδέχεται τά βάπτισματα τών αιρετικών.
Υποτιμάει τούς Πατέρας τής Εκκλησίας, τούς μεγάλους τούς Αγίους, τούς θαυματουργούς πού καί τά ιερά τους λείψανα ευωδιάζουν, καί τί λέει; Ότι οι Πατέρες δέν είχαν αγάπη, είχαν φανατισμό, είχαν φονταμενταλισμό καί απέτυχαν στό έργο τους, είναι πλέον εξωφλημένοι.
Καί έρχονται τώρα αυτοί οι σύγχρονοι πατέρες, οι οποίοι έχουν πολύ αγάπη, αγαπούν τούς κακοδόξους καί μισούν τούς ορθοδόξους, νά διορθώσουν τά πράγματα καί νά κάνουν μία ιδανική χριστιανική κοινωνία. Λοιπόν, είναι εναντίον τών Πατέρων καί γίνεται λόγος γιά μεταπατερική θεολογία ή αντιπατερική θεολογία.
Καί προχωράει, εκεί πού δέν προχώρησε κανείς αιρετικός τού παρελθόντος, πού προχωράει; Εγκρίνει τίς άλλες θρησκείες, οι οποίες είναι δημιουργήματα δαιμόνων, δαιμονικά. Πού λέει η Αγία Γραφή, οι θεοί τών εθνών, τά είδωλα τών εθνών λοιπόν είναι δαιμόνια. Εγκρίνει καί τίς άλλες θρησκείες καί τί λέει; Ότι καί οι άλλες θρησκείες είναι σεβαστές, η λέξη είναι δική του, είναι σεβάσμιες, η λέξη είναι δική του καί είναι δρόμοι σωτηρίας, οδηγούν καί οι άλλες θρησκείες στήν σωτηρία, ενώ η Γραφή λέει μόνον ο Χριστός καί η πίστη στον Χριστό εξασφαλίζει τήν σωτηρία. Λέει ακόμη ότι ο ίδιος Θεός λατρεύεται απ' όλους τούς λαούς όλων τών θρησκειών μέ άλλο όνομα, μέ άλλο τρόπο.
Ε… αυτά, όλα αυτά δέν τά είπε ποτέ κανείς, είναι ο μεγαλύτερος αιρετικός όλων τών αιώνων, πολύ μεγαλύτερος από τούς άλλους αιρετικούς καί ο οικουμενισμός βαδίζει παράλληλα μέ τήν Νέα Εποχή, νέα τάξη πραγμάτων, παγκοσμιοποίηση κλπ.
Δημοσ. : Ίσως αυτά ακούγονται βαριά λίγο γιά τόν πατριάρχη, γιατί λένε πολλοί ότι εκείνος αντιμετωπίζει άλλα πρόβληματα εκεί πού είναι στήν Τουρκία, στήν Κωνσταντινούπολη, ότι κάνει αυτή τήν πολιτική τού οικουμενισμού όπως είπατε, γιά νά διατηρήση τό πατριαρχείο τά προνόμια πού έχει καί νά μήν εξαφανιστή, ισχύει αυτό;
Σωτ. : Λοιπόν, ο Χριστός ήξερε ότι βαδίζη πρός τόν Σταυρό, αλλά δέν έκανε διπλωματία, ο χριστιανός δέν έχει διγλωσσία, δέν έχει διψυχία, δέν έχει διπλωματία, λέει τό σωστό καί άν δέν πεί τό σωστό, είτε από φόβο είτε από άλλες σκοπιμότητες, είναι προδότης τής Αλήθειας. Εάν σκέπτονταν έτσι οι χριστιανοί τών παρελθόντων αίώνων, αλλά καί τής εποχής μας, πού μαρτύρησαν, δέν θά μαρτυρούσαν, θά έλεγαν εμείς δέν έχουμε σχέση μέ τόν Χριστό κλπ. Θά έλεγαν μυστικά, Τόν έχουμε μέσα στήν καρδιά μας τόν Χριστό. Άς πούμε ότι δέν έχουμε σχέση, μή μάς κυνηγούν καί μάς σφαγιάζουν. Δέν θά είχαμε μάρτυρες καί Αγίους εάν σκέπτονταν έτσι.
Α…, δέν σκέπτεται έτσι, ούτε τό κάνει αυτό γιά νά αρέσει στούς αλλοθρήσκους καί τούς αλλοεθνείς, λοιπόν τό κάνει γιατί έχει πνεύμα πλάνης, ενέργεια δαιμονική μέσα του. Αυτά λέει ο Απόστολος Παύλος, όσοι εκφράζονται έτσι, έχουν πνεύμα πλάνης, δαιμονική ενέργεια.
Δημοσ. : Άρα νά υποθέσω ότι εσείς συμφωνείτε μέ τήν διακοπή τού μνημοσύνου πού έχει επιβάλλει η Μονή Εσφιγμένου στό Άγιο Όρος καί μέ τήν γενικότερη στάση της;
Σωτ. : Έ, βεβαίως. Εγώ φρονώ, ότι έχει παραγίνη τό κακό, καί όλοι οι επίσκοποι έπρεπε νά είχαν παύσει τό μνημόσυνο του αρχιοικουμενιστού καί προδότου τής πίστεως, τού πατριάρχου Βαρθολομαίου. Όλοι έπρεπε νά είχαν παύση τό μνημόσυνό του.
Δυστυχώς, τόν υποδέχονται καί τού προσφέρουν Μεσσιακές τιμές καί δόξες.
Δημοσ. : Άς πάμε σέ ένα άλλο θέμα.
Σωτ. : Αναφέρατε καί τό όνομα τού Δημητριάδος. Ο Δημητριάδος είναι θά λέγαμε όπως ο Ζηζιούλας, δεξιό όργανο τού Βαρθολομαίου.
Σωτ. : Μπορεί νά τόν προαλείφη ο διάβολος, δέν ξέρω.
Δημοσ. : Είναι αυτός πού έκανε τήν μεταπατερική σχολή τού Βόλου, θεολογίας άς πούμε…